Säsongsavslutning i Träffstugan 20 november 2021

Avslutning i Träffstugan lördagen den 20 november 2021

Tjugofem medlemmar, varav flera nya, samlades i Träffstugan och började gå den korta tipspromenaden utanför stugan i det småkyliga vädret. När de kom tillbaks in belönades alla med varm glögg och pepparkakor och därefter bänkades vi runt kaffeborden och smörjde kråset med vackra och otroligt goda smörgåsar och kaffe som kaffekommittén hade ordnat. Tipsfrågorna gicks igenom och lottdragning med många priser. Leif berättade lite kort om sina två veckor på Stora Karlsön i höstvädret. Därefter gavs många tips och förslag till utflykter och vandringar som styrelsen tog till sig inför sin kommande programplanering. Ulla avslutade med lite högläsning ur den nya bilderboken ”Furan” av Inger Adbåge. Den boken var en verklig känga till alla trädfällare. De får akta sig så att de inte själva förvandlas till träd. Det blev en trevlig eftermiddag i höstmörkret.

Lite bilder från lördagens träff med Naturskyddsföreningen. Inte de skarpaste jag åstadkommit, men man kan ju vara lite darrig ibland. Inge har tagit bilderna på de goda smörgåsarna och fotografen.