Ruth Wahlgren

Till minne

Ruth Wahlgren

Allas vår Ruths klingande skratt har tystnat. Vi skriver allas vår, för Ruth var med i så många föreningar. Hennes största intresse kanske var gymnastikföreningen, men också Röda korset. Sjunga i kör älskade hon också och konst intresserade henne.

Vi lärde känna Ruth och Arne genom Naturskyddsföreningen där de varit medlemmar sedan 1980-talet. Vi gjorde många resor tillsammans till Sveriges landskap. Genom studiecirklar förberedde vi oss och Ruth och Arne var ambitiösa och läste på.

Så gick Arne hastigt bort för några år sedan. Det blev för Ruth, liksom för alla som mister livskamraten, en stor omställning. Man blir lite vilsen när den försvinner som man delat allt med.

Ruth fortsatte att delta i våra träffar och utflykter, men hon saknade sin Arne.

Hon var en väldigt glad person. En sak som jag (Ulla Rodén) beundrade hos henne var att om det var en ny människa på någon av våra vandringar eller träffar så istället för att tryggt stå kvar och prata med dom man redan känner så var Rut väldigt snabb med att gå fram och hälsa välkommen med ett leende. Fint – det är ju så där man ska vara brukade jag tänka.

För vännerna i Naturskyddsföreningen

gm