Nattvandring 10 juni 2017

Lördagen den 10 juni – söndagen den 11 juni – Nattvandring

Vi vill gärna hålla liv i en gammal tradition i form av en så kallad nattvandring.

Vi samlas på Rödesunds torg kl 18.00 lördagen den 10 juni för gemensam avfärd till Klintanäsets ekopark strax söder om Boviken vid Vättern.

Avsikten är att under stillsam vandring uppleva skymningen, för att när det är som allra mörkast stanna till och grilla korv, men vi börjar nog med en matsäckspaus nere vid Vätterstranden långt innan dess. Vi lyssnar till försommarnattens ljud, och när fåglarna börjar sjunga på allvar, är det dags att ta sig till en lämplig punkt för att njuta av soluppgången. Vi tänker dock lägga upp vandringen så, att det finns möjlighet att avbryta vid halvtid för dem som tycker att det känns för jobbigt att vara ute hela natten. Det finns många möjliga alternativ, och vi kan gemensamt komma fram till hur vi vill lägga upp det hela.

Det finns flera alternativa parkeringsmöjligheter med gott om plats. Tänk på att ta med rejält med matsäck och något att grilla. Tänk också på att ta med kläder efter rådande väder. Även om de så kallade järnnätterna bör vara passerade, så kan det bli ganska kyligt framåt småtimmarna. Ett liggunderlag är heller inte fel för den som vill luta sig lite.

Om du har några frågor, hör gärna av dig till: Ingvar Isfeldt,
ingvar.isfeldt3@gmail.com, 073-987 31 30.

Om fjärilsföredrag och exkursion den 27 maj kan Du läsa här.